Klubi   Foorum   Ajalugu   Andmed   Salong   Turvalisus   Varustus   Nipid   Probleemid   Arvamus   Pildid   Lingid   E38 Autolehes

www.Autodoc.ee





Küsitlus

Kas sul on E38
Jah
Ei





     Untitled Arvamus

    Minu esimene kokkupuude E38 BMW-ga oli 2003 aasta lõpus. Üks suht hea tuttav plaanis enda 750 maha müüa, kuna oli ostnud asemele Mercedes AMG CLK(mida müüb, hetkel kuna bemm olevat ikka parem :) Ise olin plaaninud osta Toyota Celicat, aga kuna VVTL mootoriga kasutatud isendeid ei olnud eestis absoluutselt saada ja 105kw "sportautot" ka ei tahtnud soetada. Seega andis tuttav mulle auto võtmed ja ütles:"sõida palju heaks arvad, bensiini maksan mina" alguses mõtlesin, et eks sellest üks lõbusõit saab, kuna ei olnud plaan sellist "bensuröövlit" soetada(teatavasti on VVTL üks parimaid hj vs bensukulu mootoreid) Sõit sai teoks veel talvel ja lumise ning märja teepeal. Suht raske oli tulla oma eelmisest väikesest BMW 316 E36-st ning istuda suurde ja naha järgi lõhnavasse BMW 750-i(tagasi istumine oli tegelikult raskem :p) Võite ise ette kujutada, kuidas oli tulla 100hj+ masinast ja istuda 330hj+ masinasse(pealegi polnud ma ennem nii võimsa autoga sõitnud) Enim meeldisid just möödasõidud, sõidad 90km/h ja niipea kui pedaali põhja vajutad, mõtled, et selja arstile pead varsti aja kinni panema. On väga vähe autosid, mis omavad 100-ga sõites veel sellist tõmmet, nagu V12 750 oma 500nm ning 330hj-ga(mõnikord on mul kahju, et 750-e manuaaliga pole saadaval, kuna tuntav jõud on juba 1000rpm-i juures saadaval) Steptronicuga ei pidavat V12 just kõige paremini läbi saavat, üks tuttav jõudis suve jooksul 2 käigukasti vahetada, kuna steptronic lihtsalt ei pidanud nm-itele vastu(ta suht raske jalaga ka) Igatahes tulles tagasi esmase kogemuse juurde, meelde jäi salong, väga stiilne must nahk, kiirendus ning keskmine küttekulu, mis oli testsõidul 19 liitrit 100-le. Natuke rahustas see, et sõbra väitel pidavat olema konkreetse auto hetke keskmine siiski 13.1(aga suht raske oli seda uskuda, kuigi kompuuter väitis seda) Hiljem sai veel võrrelda E36(millel oli sport summuti) ning E38 häält, istudes 750-is ei olnud selle häält kuulda(aknad olid kinni) kui kõrval oli täis tuuridel 316(750-i enda häälest rääkimata) Igatahes 316-te tagasi istudes tundus kõik olevat väga kõva, eriti hääl, samas auto kuuletus kiiremini roolile(väiksem mass). Nüüdseks oman ma seda sama 750-i juba 7 kuud.

    Positiivse külje pealt

    Vaikus -E38 on väga vaikne, tegelikult isegi rohkem vaikne, kui võrrelda seda näiteks Honda Civikuga, siis E38 teeb salongis samat lärmi 170km/h juures, mis civic suudab juba 90km/h. Kui ma õieti mäleatan, siis 66db oli E38 150km/h(tava autodel on selline müra 80km/h)
    Soliidsus - must, kroom, nahk, suurus, mugavus, ainulaadsus, hind, selle auto roolis on imelik vaadata meest, kes ei kanna ülikonda, sest pea igast detailist õhkub ....soliidsust
    Mugavus - Esiistmed on reguleeritavad 20 eri suunas, L versioonil ka taguistmed, kõik mis saab liikuda, liigub elektri jõul: aknad, kardinad, tuled, luugid, rool jne. Kui elektri mootorit pole otstarbekaks peetud on süsteem lahendatud sujuvusega nagu näiteks käepidemed ja kõiksugu sahtlid. Alles hiljuti pidin naisega olude sunnil ööbima autos, alguses oli see suht vastumeelne(hästi olid veel meeles E36-s magamised) aga fakt on see, et veetsin hea meelega ka järgmise öö esiistmel, kui nüüd võrrelda voodiga seda, ütleksin - keskpärane diivan.
    Turvalisus - Esiteks mass, 2100kg ei pruugi just alati tähendada turvalisust, aga kui vaadata jooniseid autoehitusest ja kokkupõrke pilte ning arvestada juurde 8x airbagid, stabiilsuskontroll(milleta jätaksin mina auto talveks seisma), varieeruva kiirusega rool, kiirusetundlik raadio, täielik handsfree telefon, vihmasensor, rehvirõhukontroll, parktronic jpm ei jää muud üle kui veenduda tuttava reaktsioonis peale E38-ga sõitmist. Et ei taha enam E36-ga sõita, kuna E38 tundus palju-palju turvalisem.
    Jõud - Kui käivitada mootor, mina ei märkaks midagi erilist, kui välja arvata väga sujuv tühikäik(korras V12 peal peab jääma 1€ münt püsti ka täisgaasil) ja raskesti kuuldav mootori hääl. Aga kõik see muutub, kui puudutada õrnalt gaasi, kogu asi võtab dramaatilise pöörde juhul, kui on julgust ja tahtmist parempoolne pedaal põhjani suruda. 6,7 sekundit, et 100-ni jõuda ei ütle võhikule midagi(palju seda reaalses elus ikka vaja läheb) aga kui möödasõidul kiirusel 90km/h vajutades gaas-i põhja ning 2 sekundi pärast 120km/h tunnis juba isetumenevast tahavaatepeeglist pika rekka sõbraliku tuledevilgutust märkad ja sujuvalt kiirust cruiiscontrolliga taastad, siis saad aru, milles peitub V12 mõnu. Nagu targad juba ammu paika pannud on, ei ole ainus jõud see, mis autot edasi viib, tihtilugu on palju tähtsam sellest seismapanev jõud, selle pidurdusjõu tagavad 4x ketaspidurid(piduriklotse kulub suht palju) mis annavad läbimõõdult väiksema velje mõõdu välja.
    Küttekulu - See on asi, mis hoiab selle auto massidess jõudmist ning tingib E38 diislite kallima hinna, kui V12 mootorite oma(muideks V12 mootori elueaks on keskelt läbi 1....miljon km siis) Enda kogemustes, hetkel kui seda teksti siia kirjutan on 8000km keskmine kulu, millest ~50% olen liigelnud linnas külma mootoriga ning 50% maanteel, 13.3 l/100km, sinna sisse jäävad ka mitmed kiirendus võistlused ja mitmed teised kiirelt liikumised. Keskmist kulu tõstab ka see, et kui auto foori taga ntx ootab, arvestab kompuuter selle ka sisse, ainukese vahega, et ta loeb sinu kiiruseks 0 km/h ning kuna kulu tunnis on 0,7-0,8 liitrit, siis suht kähku tõuseb keskmine(nt olles liikunud eelneval 1km ja keskmiseks jäänud 10l/100km kohta, siis seistes 10 minutit saab sellest kulust 25 või isegi rohkem)Positiivse küljepealt toon välja just sellepärast, et minu auto mootor on 5,4L maanteel sõites 90km/h(tundub autos suht seismisena) ühtlaselt saan ma keskmiseks kuluks alla 8 liitri 100km kohta(suuresti tänu chipile ja ilma katalüsaatorita sõitmisele) Kuid kõik pole kuld mis hiilgab, gaasi pedaali kõvemini surudes külma mootoriga on siiani rekord 230 liitrit/100 km kohta :)
    Mootor - Alguses hämmastas mind mootori väga kiire võime soojeneda, selleks kulub linnaliikluses 10c temperatuuri puhul alla 2km rahuliku sõitu, hoopis enam meeldib mulle jahtumine, pigem selle puudumine, nimelt võtab töösooja mootori jahtumine 30c-ni üle 4-5 tunni aega. Miks see hea on, eks ikka kütte ja mootori säästmiseks.

    Negatiivse külje pealt

    Hetkel veel valmimisel

Copyright © Black 2005